Fluitu ez-newtondarra





Ikerketa galdera:
Zer gertatuko da ura eta maizena nahastu ezkero?

Hipotesia:
Nire ustez, Masa lodi bat sortuko da.

Materiala:
  • Ura
  • Maizena
  • Tuper bat

Prosedura:

  • Lehenik eta behin bol edo tuper batean maizena bota beharko genuke.
  • Bigarrenik ura apurka apurka bota.
  • Azkenik maizena eta ura ondo ondo nahastu.

Bideoa:










Ondorioa:


Nik hasiera batean nahaste normal bat gertatuko zela nuen buruan, baina ikertzen joan hostean ikusi dut ez dela nik uste nuen emaitza irten.

Bertan ikus dezakegu fluituaren bizkositatea aplikatzen zaion tentsioaren eta indarraren araberakoa dela, hau da, gero eta indar eta tentsio gehiago aplikatuz fluitua gogorrago egongo da, baina indar eta tentsio gutxi aplikatuz gero fluxua likido antzekoa bihurtzen da.

Esperimentu hau edozein maizena motarekin egin ahal da. Baina Maizena eta ura aplikatzerakoan egokiena lehenik maizena botatzea da, bestela esperimentua ez zaizu behar bezala irtengo.


Informazio iturriak:
https://eu.wikipedia.org/wiki/Fluido_ez-newtondar




Agnes Luise Wilhelmine Pockels


Agnes Luise Wilhelmine Pockels Venezian jaio zen 1862an eta Brunswicken hil zen 1935an kimikaren esparruan bidegilea alemaniarra izan zen . Bere lana funtsezkoa izan zen gainazalen zientziaren sorreran, likidoen eta solidoen gainazalak ikertzen dituen zientzia. Konkretuki monokapen ikerketa egin zuen, ura, xaboiak eta olioak dituzten harremanak aztertuz.

 Bere bizitzako zati handia sukaldean eman zuen, olio, xaboi eta bestelako etxeko produktuekin. Egun batean harrikoa egiten hari zela fluitu baten gainazaleko tentsioaren harremana aurkitu zuen.

Sariak: 

  • 1931an Henri Devauxekin batera Laura Leonard saria jaso zuen.
  •  1932an Brunswickeko Unibetsitate Teknologikoak ohorezko doktoretza eman zion.

Iruzkinak

Blog honetako argitalpen ezagunak

Sodioaren Eredu Atomikoa

Bait-partikula